Skolehelsetjenesten på Dahlske vgs

Skolehelsetjenesten er et åpent tilbud til alle skolens elever.

Skolehelsetjenesten på Dahlske vgs.

Skolehelsetjenesten er gratis, gir gyldig fravær og er tilgjengelig for alle skolens elever. Foresatte, lærere og andre ansatte kan også ta kontakt med oss.

Helsesykepleier

Har du spørsmål om din fysiske, seksuelle eller psykiske helse? Ingen bekymring er for liten eller stor. Her er noen av temaene som er vanlig å ta opp:
·     Trist/engstelig
·     Søvn
·     Mat/kroppsbilde
·     Rus
·     Hjemmeforhold
·     Vennskap
·     Seksualitet
·     Prevensjon
·     Stort utvalg gratis kondomer og glidemiddel
·     Graviditetstest
·     Test av kjønnsykdommer
·     Vold/overgrep
·     Identitet
·     Plaster og bandasje
Noen ganger kan det være godt å prate med noen

Helsesykepleierne er til stede alle dager utenom onsdag:

Nina Næss (mandag i partallsuker, tirsdag & fredag)

Gro Hommersand (tirsdag & torsdag)

Sarah Sætra (mandag)

Utfordringer med psykisk helse og/eller avhengighet?

Skolehelsetjenesten tilbyr også samtaler til elever som opplever utfordringer med psykisk helse og/eller rusproblematikk. Vi er tilgjengelig når tanker eller følelser forstyrrer hverdagen slik at livet blir vanskelig. Eller kanskje spill eller rusmidler styrer dagen mer enn du er komfortabel med?
Ta kontakt med en av oss på sms eller telefon, så setter vi opp en timeavtale.
Det er også mulig å komme innom for en liten prat når døra er åpen. For de elevene som er ute i praksis, er det mulig å avtale andre møtetidspunkt.

Psykisk helsearbeider (til stede onsdager, ta ellers gjerne kontakt på sms for avtale som passer):
Judith H. Fredriksen
476 30 763

Ruskonsulent (til stede fredager, ta ellers gjerne kontakt på sms for avtale som passer):
Martin Sørvåg
908 93 067

Alle skolehelsetjenestene holder til ved læringsverkstedet/rådgiverkontorene i 2. etasje over hovedinngangen.
Du kan også benytte deg av helsestasjon for ungdom, dette tilbudet er helt gratis og her kan du møte helsesykepleiere, jordmødre, lege, psykolog eller sexologisk rådgiver.
Helsestasjon for ungdom i Grimstad:
Åpen torsdager kl 1700–2000 (følger skolens ferier, følg på instagram for informasjon om tilbudet)
Adresse: Arendalsveien 32, Brannstasjonen legesenter.